یهودپژوهی ، يهودشناسي ، يهود و رسانه ، يهود و فرقه ها

مهر: رئیس اداره وحدت و همبستگی و هویت ملی وزارت کشور با اشاره به فعالیت ۱۰۳ فرقه انحرافی در کشور تاکید کرد: مسیحیت تبشیری فعال‌ترین گروه در ایران است.



ادامه مطلب...
تاریخ: 6 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل نوشت :گابريل آمورت، دعاخوان ارشد كاخ واتيكان كه 25 سال است در اين سمت مشغول لاف زدن است، توسط پاپ جان پُل دوم منصوب شده است.

اين عضو واتيكان كه شخصيتي پرتحرك و صريح دارد، در سخنراني خود گفت:‌ ورزش يوگا همانند خواندن كتاب هري پاتر تجلي حضور اهريمن است.

يوگا و هري پاتر در ظاهر هر دو بي‌خطر به نظر مي‌رسند اما هر دو آنها با جادو سر و كار دارند و همان ما را به سوي شياطين هدايت مي‌كند.

وي در ادامه افزود: شما گمان مي‌كنيد ورزش يوگا را براي باز شدن ذهن و بدن خود انجام مي‌دهيد اما اين عمل مربوط به آيين هندو مي‌شود. تمام اين مذاهب شرقي بر پايه باورهاي غلط درباره اصل تناسخ است.

سخنراني اين مقام كه در "فستيوال فيلم چتر" در ترني، ايتاليا انجام مي‌شد، خطاب به حضار مذهبي و هنري بود.

وي اظهار كرد: در كتاب هري پاتر، ابليس با حيله و نيرنگ سر و كار دارد و از قدرت فوق‌العاده خود براي جادو بهره مي‌گيرد.

اين مقام در ادامه افزود: شيطان برروي هركدام از ما مطالعه مي‌كند و تمايلات ما را نسبت به خوبي و بدي مي‌سنجد و پس از آن ما را اغوا مي‌كند.

اين دعاخوان در سال 2006 در مصاحبه با راديو واتيكان گفت: آدولف هيتلر، رهبر و پيشواي نازي‌هاي آلمان و نيز ژوزف استالين، رهبر اتحاد جماهير شوروي سابق را ابليس مسموم كرده است.

اين نخستين‌باري نيست كه اين دعاخوان واتيكان كه رئيس انجمن بين‌المللي دعاخوان‌هاست، بر عليه كتاب هري پاتر سخن مي‌گويد.

هري پاتر (Harry Potter) نام مجموعه‌اي هفت‌گانه از رمان‌هاي سبک خيال‌پردازي است که توسط نويسنده انگليسي، جوآن کتلين رولينگ نوشته شده‌است. تا ژوئن 2011، کتاب‌ها درحدود 450ميليون نسخه فروش داشته و به 67 زبان دنيا ترجمه شده است و چهار کتاب پاياني اين مجموعه به طور متوالي رکورد فروش سريعترين کتاب‌هاي جهان را دارد.




تاریخ: 6 / 9 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 ميدان معبد در قلب سالت ليک سيتی (Salt Lake City)٬  مرکز ايالت يوتا ٬ قرار گرفته است . اين مکان مرکز دينی ٬ فرهنگي و اجرائي فرقه ي مرمون مي باشد.اين ده جريب زمين٬ زيربناي ساختمان هائي چون يک معبد٬ يک پرستشگاه با سقف گنبدي ٬ چند ساختمان ديگر و تعدادي بقعه و بناي ياد بود است.ممکن است اين مکان مقدس و اخلاقي به نظر برسد ولي نگاهي دقيق تر به اين بناها وجود نمادهاي رمزي٬ الحادي و ماسوني را آشکار مي سازد. بررسي هاي بيشتر در باب اين مسائل تنها به مناقشات درباره ي مرمونسيم (Mormonism) دامن زده و حقيقت  خداي واقعي آن را آشکار مي سازد.

وهم انگيز است . . .



ادامه مطلب...
تاریخ: 25 / 7 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 

مقاله ی حاضر در تلاش است تا به صورت بسیار کوتاه و مختصر، برخی از شواهد ارتباط « یوگا » با « فراماسونری جهانی » را  یادآوری  نماید  و  بر  نقش  « تشکیلات شیطانی فراماسونری »  در  اشاعه ی ورزش های تئوسوفیکال همچون « یوگا » در سراسر دنیا تأکید ورزد.

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 1 / 8 / 1389برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 اغلب طرفداران فرقه های درون مذهبی خانم‌ها هستند و این باور ربطی به میزان تحصیلاتشان ندارد. اما قسمت خطرناک ماجرا ازدواج های معنوی است که در این فرقه ها رخ می دهد، مثلا خانمی که سه بچه‌ دارد با جوان دانشجویی (به نام امام زمان) ازدواج معنوی کرد، نکته جالب اینجاست که شوهر این خانم ...

 

 

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 10 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 از جمله عرفان‏هاى نوظهور در كشور، عرفان سرخپوستى است كه از آن به عرفان ساحرى هم ياد مى‏شود. در دهه اخير كتابهايى با نام اين مسلك در كشورترجمه و چاپ گرديد. موسس اين جريان «كارلوس كاستاندا» است كه 12 كتاب از وى به فارسى موجود است.



ادامه مطلب...
تاریخ: 8 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 خبرگزاری پانا: متخصص آسیب های اجتماعی از کاهش سن گرایش جوانان به عرفان های نوظهور و شیطان پرستی در کشور خبر داد.



ادامه مطلب...
تاریخ: 8 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

ایبنا نوشت: دکتر هادی وکلیی ترجمه «دایرة‌المعارف ادیان جدید» را در دست دارد. این اثر معرفی کوتاه از ۷۰۰ فرقه جدید را شامل می‌شود. تمامی این فرقه‌ها از دهه شصت میلادی به این سو شکل گرفته‌اند. وی این اثر که به سرویراستاری «پیتر کلارک» تدوین شده است را منبعی استاندارد در آشنایی با فرقه‌های جدید دانست و مطالعه آن را برای پژوهشگران ایرانی این حوزه مفید برشمرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: 7 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 بررسي تاريخ زندگي بشراز ديرباز تاکنون نشان مي دهد که او همواره درپي کشف حقيقت وجست وجوي معنويت بوده ، حقيقتي که براي او در هر دوره اي معنايي ويژه داشته ودر هياتي متفاوت جلوه کرده و چه بسيار زمانها که اين حقيقت در چهره سراب ، انسان تشنه را در پي خود کشانده است .



ادامه مطلب...
تاریخ: 7 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

 از دوران بسیار کهن همواره ادیان و فرقه های مذهبی مختلف از نمادها به عنوان نشان و سمبل آرمان و ایده های اقناع کننده خود، و وسیله ای برای همبستگی و نزدیکی میان پیروان خود استفاده کرده و می کنند. این نمادهای مذهبی در اغلب آثار هنری(سفالینه ها، دیوار نوشته ها و نقاشی های) بر جای مانده از سده های دور خود را نشان می دهد.

 



 


 



ادامه مطلب...
تاریخ: 7 / 8 / 1390برچسب:,
ارسال توسط تسبيحات

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 74
بازدید کل : 12306
تعداد مطالب : 313
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1